tirsdag 19. august 2008

Uønsket besøk på beitet!




Torsdag 14.august ble to ungjenter på 12 år tatt på fersken ute på beitet. Der hadde de laget seg hinderløype og brukte hestene til å hoppe med, - i grime og leietau! Dette hadde de drevet på med i minst 3 dager, utav det vi fikk sett på kamerene de hadde med seg. De hadde flaks som ikke ble skadet!!! Det hadde vært riktig ille om det hadde skjedd noe som hadde kvestet de for livet! Armani var nyskodd på mandag, og sansynligvis pga herjinga, mistet han ene framskoen og slet løs den andre. Derfor ble det avbrudd i treninga av han... Forferdelig irriterende! Starlight var blitt "stokk-halt" på den ene bakfoten og måtte ha veterinær i 4 dager i etterkant. Vi får heldigvis erstattet dette. Men jeg ble så utrolig sint og lei meg da jeg fikk høre dette. Skjønner ikke hva jentene tenkte på/med!!! Uansett så fikk vi skværet opp, og jeg tror jentene (og foreldrene) skjønte hvilken galskap dette var. Både å ta seg slik til rette, og ikke minst med tanke på sikkerheten til disse jentene. Aldri om jeg hadde turt å ri slik på et beite med den hestegjengen! Håper jeg slipper å oppleve dette flere ganger!!!

1 kommentar:

ingvild sa...

Takk for melding i bloggen min:-)
Skjønner godt at du fikk panikk når tok jentene på fersken.
Noen kunne bli skikkelig skadet.
Samtidig så blir jeg litt imponert over hvor tøff man er i den alderen. Aldri i livet om jeg hadde turt noe sånt nå.