mandag 21. september 2009

Treninga av Armani fortsetter den...

Nå sitter endelig venstre-galoppen! Kan fatte venstre uansett hvor på banen vi er, så nå har han skjønt det! Så herlig!!! Har skjerpa meg med å være nøye med samlinga, og da kommer fatningen uten ekstrastegene. Problemet satt hos meg det, ingen tvil om det!
Fordi han har hatt problemer med å fange opp utvendig tøyle på høyre hånd, har det vært veldig vanskelig å få han til å fatte høyre galopp. Har nå jobba "hardt" med å virkelig ta han i utvendig, slik at han ikke får muligheten til å fatte kontra, og også måtte vrangstille han en del. Liker det ikke helt selv, jeg, men det har hjulpet! Nå begynner høyrefatningene å komme oftere enn kontra på høyre hånd, og bra er det!!! Dette har jeg slitt med! Søndag kveld salte jeg opp igjen, - da hadde han stått siden tirsdag - og gubben var fresh han! La seg på utvendigtøylen på høyre hånd med en gang, og da gikk det mye bedre! Det blir - det blir!:) Vi klarer faktisk 15m's-volter i galopp også nå, så han har blitt mye sterkere:) Flinke gutten!

Ingen kommentarer: