onsdag 21. juli 2010

Ny trening med KariAnne 20.juli - Stall Kjønstad/Levanger






Så ble det til at vi tok en ny tur til Levanger for å ri for Kari Anne. Startet opp med galopp! Wow, sier nå Gamla, når det blir en slik knallstart:) Men har bare godt av det!!! For min del handler det om å jobbe mye med galoppfatninger slik at jeg får styrket han og satt han mer. Har gått over til vanlig glidetøyler nå, slik at jeg kan selv styre mer hvor mye han skal tas inn med hjelpetøylen. Har foreløpig festet de under, men vil gå over til å feste på siden. Han går noe imot i starten, men slapper fortere av som vi kommer igang nå. Målet er jo å finne plassen/formen med en gang! Men vi nærmer oss!!! Han er mye bedre/løsere/mykere på høyre hånd no!! STOOOR forskjellig fra i vinter!!! Og nå kan jeg massere han i nakken uten reaksjon - han nesten bare sovner!! HERLIG!!! Etterhvert jobba vi med 10-metersvolter som forarbeid til å jobbe oss inn i kontragalopp.
Siste del ble å ri opp langssiden i galopp, inn på 10-meters-volte ved A og ri ut på kort diagonal til E/B for å ri kontra videre nedover og på kortsiden før vi tok ned i trav og fattet på nytt. Han var kjempeflink!!! Klarte å ri kontra hele vegen!!! Tyngre å ri kontra på venstre hånd... Trolig pga at det er høyre vi har slitt mest + at med + at det var på slutten av timen. Jeg ble kjempesliten!!! HERLIG!!

Ingen kommentarer: