mandag 26. juli 2010

Sirkeline - sal og hodelag

Så er det vel bare å innse at skal jeg komme meg oppå Frøkna, må jeg begynne å arbeide mer målbevisst med henne! Så idag på med sal og hodelag. Ingen reaksjon på salen/stramminga! Fremdeles uvillig med hodelag/bitt, så der må jeg nok bli flinkere til å få henne til å ville ha bittet i munnen. I morgen blir det da godsaker på bittet;) Alt ok når jeg først har fått alt på plass. Ikke noe styr med munnen når jeg har fått satt på neserem idag.
Gikk oss en tur opp til foten av Oftenåsen. Villig fram og lydig for lydkommandoer. Tok med pisk idag, og det var helt ok. Viktig å få henne til å vente og til å gå fram når hun får beskjed. Må passe på at etter stopp, så skal hun gå fram på kommando uten at jeg har startet å gå. Da var pisken/litt killing ok.
Vel tilbake, - liten longeringsøkt på banen hvor jeg for første gang hadde festet longeringstauget i bittet. Hun syntes det var litt rart, men gikk veldig fint når hun fant volta si og ikke hang på bittet. Tok på begge hendene.
Litt lydighetstrening til slutt rundt på banen. Da var hun rolig og avslappa, så da sluttet jeg av.
Ny økt i morgen. Da satser jeg på longering med stigbøylene hengende nede... Så får vi se hvordan det går!

Ingen kommentarer: