lørdag 28. august 2010

Høstens første Thomas-trening!




Så var vi endelig igang igjen!!
Dette har vi ventet på i hele sommer, tror jeg nok! Treningshelgene med Thomas gir kjempemasse, og gir meg så mye å jobbe videre med!
Lørdag:
Armani var virkelig fresh da vi startet opp og varme. Før Thomas kom på plass, jobbet jeg i skritt og med bare glidetøylene. Armani myk og avslappet, og såg virkelig ut til å like den måten å bøye/tøye på. Gikk over til noe travarbeid, og han var det vel endelig opp og fram idag! Såå herlig!! Men også mye hest/bevegelser å få på plass da...
Med Thomas jobba vi med travarbeid idag. Først balansert trav med avkorting/samling for så fram igjen. Skulle avkorte traven kun med min egen mage/rygg, - og det fungerte!! Viktig å ikke samle/avkorte med tøylene...!!!
Videre på storvolte hvor vi ved begge sidene ved veggen skulle ta en liiiten volte i volta hvor det var viktig å passe på den utvendige siden!! Jeg skal tenke diamantvolte, - 1-2 steg fram, så flytte, osv. Jeg har ikke hatt min egen utvendige skulder på plass (og det har vel nok også vært problemet mitt med å "slippe utvendig tøyle" for mye), så nå ble det å jobbe med å få min utvendige albue inntil kroppen. Denne må jeg virkelig tenke på, for her ble det mental trening samtidig!! Skal også holde hendene mer i ro, - ikke "trave" med de!
Jobbet videre med å starte versade når vi skulle til å ri inn i den lille volta, og gå direkte over i holdt. Først i fra skritt, videre i trav. Dette for å vise hvordan versaden skulle være. Når vi hadde klart det, kunne vi ri versaden videre nedover langsiden i stedet for å gå inn på den lille volten. Effektiv øvelse for presisjon og lydighet. Viktig med ikke for mye bøyning!!
Brukte glidetøyler idag og, og det fungerte kjempebra. Ok hjelpemiddel en stund for å vise Armani hvor han skal gå. Eksteriøret hans er som sagt en utfordring! MEN - når vi har det på plass!!! Han er jo bygd i oppoverbakke, så da blir det å få satt bakføttene godt under! Det blir, det blir!! :o))
Thomas var fornøyd med den jobbinga som var gjort i sommer!! Herlig å få skryt!!
Ny time i morgen tidlig. Gleder meg allerede!!

Ingen kommentarer: