søndag 29. august 2010

Thomastrening 29.august 2010

Så var det tid for økt nr.2. Spent på om det var en sliten hest jeg hadde med meg siden økta i går ble ei skikkelig jobbeøkt for Armani. Men nei da, like pigg idag og framover og lydhør og følsom.
Starta like dan med serpentiner med kun glidetøylene. Myk og fin, og jobba godt ned i skritt.
Starta med det som vi jobba med igår; Samling i trav, litt fram, og samling. Var fin og lydhør og la seg fint ned og svarte godt. Videre på storvolte med små volter og rett inn i versade noen steg. Gikk bedre idag, særlig når jeg skjerpa meg med å være mer presis (og ikke slappet av for mye - være fornøyd med sånn passe...). Videre jobbe på firkantsporet, men med små volter når vi kom i 2.hjørne og rett ut i versade. Dette på ene siden. Skjenkelvikning på andre siden inn til kvartlinja for så å ri rett fram.
Jeg må bli bedre til å sitte rett frem, og ikke bøye meg med han.. Her må det skjerpings til!! Ble bedre etterhvert bare jeg gjorde som Thomas sa... Handler nok om at jeg bare må forlange. Får jo riktig svar og da..., så hva er nå problemet! Han blir ikke vinglete heller da... (for det er faktisk min feil..). Jaja, tilbake til at "problemet" ligger hos rytteren!
Jobba tilslutt med galoppfatninger på storvolte. Fikk til noen flotte fatninger:o) Må jobbe framover med mye galoppfatninger, for å styrke han bak. Noen rolige travsteg først, så rolig over i noen rolige galoppsteg, ta ned i trav igjen og fortsette slik. Eksteriøret hans gjør at han "springer seg" litt inn i galoppen + noe mangel på styrke. Så der har vi en god arbeidsoppgave å jobbe med framover.
Alt ser veldig pent og balansert ut nå, så nå skal jeg jobbe opp mer "trykk" for min egen del og overføre det til Armani. Da vil det bli enda bedre!!
Alt i alt, - to kjempeflotte treningsøkter denne helga!! Jeg er superfornøyd!! Arbeidet framover handler om presisjon, nøyaktighet, og styrke-styrke-styrke. Herlig å få masse positiv tilbakemelding fra Thomas!!! Såå herlig og snill en hest!!!

Ingen kommentarer: