fredag 3. desember 2010

November frøs bort...

Dette har vært den kaldeste november i manns minne!!! Med dagtemperaturer ned mot 20 minus, sier det selv at riding kan være ekstremsport for de som er tøffe nok. Det er ikke jeg. Så Armani har fått fri det meste av tiden. Jeg er ikke motivert til de store øktene når det blir så kaldt. Ikke Armani heller (innbiller jeg meg). Har riktignok tatt noen treningsøkter på Lø når temperaturen har vært over 10 minus (altså varmere...!!!). Han ømmer på frambena nå, så det er tydelig at han sliter noe med å gå barfot. Går supert når bootsen kommer på fram! Men i hallen merker jeg ingen forskjell. Så tror det kan ha en sammenheng med hardt og glatt underlag og ømming. Vi får se. Skal vurdere fortløpende om jeg må sko han. Høvene hans har vokst bra denne måneden, så det er tide for litt trimming igjen. Sømhullene er helt nede i kanten nå!
Thomastreninga vi skulle ha, ble avlyst. 22 minus oppe i Henning blir for tøft for en svenske å skal stå i i 7-8 timer i ett strekk. Har stor forståelse for den!!! Dessuten var ikke motivasjonen min for denne treningshelga heller ikke på topp når kroppen bare hufser. Så det var helt greit. Satser på ei litt varmere helg senere!!!
Liten digresjon...., en morgen var tempen bare 10 minus, - og da kjentes det varmt ute!!!! Sier ikke mer....
Er faktisk bedre å gå turer med hestene nå, så holder jeg også varmen;o))

Ingen kommentarer: