mandag 4. mai 2009

Noen bilder fra i vinter/tidligvåren

Nå har det virkelig vært lenge siden jeg var inne på bloggen!
Omsider har vinteren endelig sluppet tak!!! Så herlig å slippe snø og glatta! Fant et bilde fra seinvinteren hvor sola har kommet frem og Vilde endelig har startet å ri Armani! Dette går kjempebra! Hun kan nå ri på tur alene med han. Han kan være litt kikkete hvis det er lenge siden sist han gikk akkurat den plassen, men gjør ikke så mye ut av det enn å - ja kikke. Noe unghestfakter må han faktisk få lov til å ha!!!
Vi har startet opp treninga igjen. Herlig! Begynner å virke nå! Han har i vinter vokst en del igjen. Blitt veldig høy på manken, synes jeg... Er best å bruke kasse når jeg skal opp på han nå, så slipper han å ha kjerringa hengende på sida... Fin trening for han det, å måtte avpasse seg hvor jeg trenger å ha han stående for å komme meg opp. Tror han er rundt 165 cm nå. Første dagen jeg slapp han og Sirkeline uten dekken, så jeg også virkelig hvor hun har vokst!!! Hun er nå like høg bak som han. Jada, stor 2-åring! Trøster meg med at han er lav bak... (Men håper no at han kommer etter der da...)
Vinterpels er snart saga blott! Hestene er blanke og fine!
Her et bilde fra ei av treningene i seinvinter hvor vi var på Steinkjer Hestesenter og trente for Kari Anne. Blir etterhvert, ja. Vi sliter fremdeles med galloppfatningene, men det bryr jeg meg ikke så veldig mye med enda. Han er blitt mye mer balansert og enklere å ramme inn. Jeg klarer også bedre å være mer tydelig i mine beskjeder. Mye som skal på plass... I hvertfall det å skulle sitte oppå han stille som ei mus...

Ingen kommentarer: