mandag 4. mai 2009

Piaffs Armani på dressurstevne for aller første gang!

Bare sånn for morro, meldte jeg oss på et utvidet klubbstevne på Hiberg Hestesenter 29.mars09. Siden vi ikke er god nok i gallopp, ble det LD:1 vi prøvde oss på. I tillegg har jeg knapt nok sittet ned på han i arbeidstrav, siden det er alt for tidlig å jobbe med. Snø og passe kaldt, - har jo sagt at jeg ikke skal starte stevner så lenge det er kuldegrader ute. Orker ikke mer kulda, stiv kropp og kald hest... Tok det derfor mer som ei treningsøkt; Det å dra på tur, møte nye omgivelser, andre folk og hester, ny hall, - og klare oss selv. Målet mitt var å se om vi kunne gjennomføre slik at både Armani og jeg klarte å slappe av og kose oss. Vilde var med som hestepasser og moralsk støtte:)
Dårlig forberedt, - hadde kun lest programmet... Pytt pytt, ingen ambisjoner her i gården!
Ihvertfall; Vi red oppvarminga som vi bruker å gjøre, - masse bøyde spor. Hallen var noe trangere enn det vi er vandt med, - og med speil!!! Mye rart å se på... Tribuner, folk som kom og gikk, et dommerbord på banen, lille-speil-på-veggen-der... Og så andre hester som også skulle varme opp ikke minst. Etterhvert ble han ferdig med å kikke.
Skulle egentlig inn som nr 3, men siden de første hadde trukket seg, ble det rett inn med en gang. Rakk ikke å få tenkt meg om hvordan programmet var... Og heller ikke smugkikke på de som skulle ri før meg... Men det gikk kjempebra! Armani var rolig og lydhør. Han gikk og kjente på at jeg satt ned på han under hele programmet, men det gjorde ikke noe. Gikk noe imot, ja, men hadde ikke forventet noe annet heller. Følte at han var løs og passe avslappet for det. Siden kjerringa hadde sovet i timene i forvegen..., ble det to feilridinger... Vi kunne faktisk ha ridd til 70% hadde det ikke vært for det (og fått 1.plass!), men endte opp med 67,14% og som god nummer 2. Er kjempefornøyd jeg! Målet mitt var en rolig og avslappa Armani, og det nådde vi! Fikk kommentar til slutt; Pent og sympatisk ridd! Bra rideveier og nøyaktighet. NB! Pugg programmet:)
LD:1 er jo ikke store å skryte over, men jeg er stolt for det jeg! Jeg oppnådde akkurat det jeg hadde ønsket meg, og hva mer kan jeg forlange da?!! Neste stevne, da blir det LC-nivå. Men først må galloppfatningene på plass...
Vilde filmet oss... følg link til my life på venstre side:)

Ingen kommentarer: