tirsdag 6. april 2010

Litt lek på banen med bommer..., og noen turer...

Siden det var lagt ut bommer på banen i kveld, skyndte vi oss med å leke litt over de vi også.
Armani syntes det var kjempekult å kunne få både trave og galoppere over de mens jeg sprang ved siden av! Var vel jeg som ble mest anpusten av den økta...!! Morro å kunne gjøre noe sånt av og til også, og ikke bare masse arbeid!
Sirkeline stod igjen på beitet og fulgte med mens vi holdt på. Måtte derfor prøve litt med henne også etterpå, siden det nesten såg ut som om hun stod og bad om å få være med på leiken:) Yes, - det likte hun! Startet jo å trave før jeg bad henne om det:) Tror nok hun kunne holdt på lenge om hun hadde fått bestemt selv:) Tok også til slutt ei lita økt på liten longe med henne. Hun var kjempeflink!! Går fint frem og stopper på kommando!! Dette ser jo lovende ut! Har faktisk ikke hatt behov for hjelp av noen til å sette henne igang ved longering, så dette tok hun kjempefort! Prøvde bare på venstre hånd i kveld, skal prøve på høyre i morgen. Så får vi se om hun tar det like raskt.
Har gått tur med henne flere dager nå i påsken. Kobler på kjetting, slik at jeg ihvertfall har litt kontroll i tilfelle hun skulle føle behovet for å ta helt av siden jeg går alene med henne uten ledehest... I går var vi med Armani på en litt lengre tur. På tur opp til parkeringa ved Oftenåsen, var det en som drev og hogde ved. Smalt jo sånn av og til, og selvsagt akkurat da vi var på veg for å passere. Hun skvatt til!! Nærmest flata ut på fire ben før hun "prøvde å rømme" vekk fra "faren". Var så glad for akkurat den reaksjonen!! At hun gikk vekk fra meg og ikke hoppet på meg!!! Hun har noen ganger hatt tendensen til akkurat det, så den reaksjonen jeg fikk igår var jeg kjempefornøyd med!! Roet seg fort ned. Er så viktig å vise de at dette er noe som er helt ok og som jeg ikke reagerer på selv. Da har ikke de noen grunn til det heller!! Flinke hester!!!

Ingen kommentarer: