søndag 25. april 2010

Thomastrening lørdag 24.april






Så kom lørdagen. Var virkelig spent på hvilken hest jeg ville møte idag, siden han gikk kjempegodt fredagen og var sliten etter den økta!
Siden været virkelig var på vår side, ble det på store utebanen idag. Litt ujevn bane, med partier med litt for mye sand etter min smak, ble det steder som var tunge å gå i. Han var tyngre i dag! Kjente nok i kroppen timen i går kveld! Vi fortsatte der vi slapp igår, - med å bøye/overbøye - lede mye med innvendig tøyle. Gir jo en del motstand på høyre side, men det regner jeg med vi skal klare å jobbe mer løs etterhvert som vi får bøyd/tøyd/massert i tida framover nå. Jobbet mye på lite firkantspor og volte idag og. Så det er nok der vi må holde på en god stund framover nå. Å jobbe skrått sideveis og med god bøy og skyte framover i fart, virket godt. Han begynner å gi mye mer etter og søker ned. Og det er jo der jeg vil ha han. Så vi er virkelig på rett veg, selv om jeg nok ser at det er mye arbeid som ligger foran oss før han klarer å slappe av hele tiden og ikke gi så mye motstand som han gjør til tider enda. Fikk også jobba med galloppfatninger både på høyre og venstre. Det går så det suser!:) Føler at fatningene kom på plass igjen etter tannbehandlingen. Prøvde å få han til å bøye/gi etter for tøylen når vi stod i ro, men det gikk ikke så godt. Flytta seg med en gang... Her har jeg virkelig ikke gjort en god jobb!!! Skal begynne å ta korte økter barbak med grime og gulrot fra ryggen, jeg. Kanskje får jeg lurt han til å gi etter uten å dra med kroppen... Vi får se. Fikk meg nok ei utfordring der ihvertfall!!
Hestene slitne etter økta! Var godt å komme hjem igjen til gjengen på beitet!!

Ingen kommentarer: