lørdag 27. februar 2010

Sier Sirkeline...

Har brukt dyretolk på Armani og Sirkeline, - Monica Frydenlund. Her er svaret fra Sirkeline:

Monica Frydenlund, 23.02 2010

Jeg får følelsen av en «helt skjønn» hest, som prøver å fungere optimalt i sammen med andre. Får også ordet «kjælegris».

Jeg er i ett med naturen. Jeg trives utrolig godt med naturen rundt meg, for dette er mitt rette element. Jeg lukter inn skogsduften, og føler at jeg er i himmelriket. Jeg loffer rundt, og det er alltid noe å ta seg til rundt her. Gnager på kvist og kvast, og finner gress her og der. En opptatt hest er en lykkelig hest. Denne beskrivelsen passer godt på meg.

Kjeder du deg?
Jeg føler mange ganger at jeg er en litt rastløs sjel. Det er godt om noe hender rundt meg hele tiden, enten ting med meg, eller at det er noe jeg kan stå og følge med på. Jeg liker å være opptatt, bli sysselsatt eller ha mulighet til å sysselsette meg selv, enten ved utegang eller ved ting å leke med (ser en litt stor ball, den er blå eller rød, ensfarget)
(Hun viser meg også en hestebil/henger, og ordet «stevner» kommer opp) Jeg vil være der det hender. Jeg reiser gjerne land og strand rundt meg, for jeg føler meg som en sigøynerhest, en som liker å streife og være på farten. Jeg vet at jeg vil like dette i min ungdomms år, men at jeg kommer til å bli trett av det når jeg eldes. Da vil jeg tilbake til skogen min og kameratene mine der.

Hva vil du med fremtiden?
Jeg vil reise med deg. Jeg vil gå lange turer, distanser, eller hoppe hindre. Det ser morsomt ut. Jeg har ikke prøvd det noe særlig. Jeg liker fargen på bommene, de er så glade! Jeg får lyst til å hoppe over de. De er så innbydende. (ser at hun blir ridd)
Jeg elsker oppmerksomhetm jeg vil ha masse av det! Jeg er også veldig sosial, og liker å ha både mennesker og dyr rundt meg hele tiden. Når jeg en sjelden gang får nok, steller jeg meg i ett rolig hjørne med rompa til. Da er jeg nok litt vanskelig om noen prøver å få kontakt. Da er hodet fullt liksom, klarer ikke mer innputt akkurat da, med stemmer, følelser og tanker. Tanker og stemmninger kan av og til være slitsomme å ta inn, men som regel går dette veldig greit for meg, selv om det er ting jeg grunner litt mer ved enn andre.

Hvorfor går du hele tiden helt innpå Hilde?
Jeg liker å være nær henne. Jeg liker å ha fysisk kontakt, for da kjenner jeg henne bedre, ser hensiktene tydligere. Jeg vil også ha henne innenfor min aura, så hun kan kjenne min varme til henne, og at jeg er glad i henne.
Det sårer meg litt at hun ikke ønsker å ha meg der. Det er en vennelig gest fra min side, en gest som forteller henne at hun er «godkjent» hos meg. For jeg slipper ikke alle inn på meg slik som hun gjør. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ellers få henne til å forstå at hun er alt for meg. Jeg overøser henne med kjærlighet, og føler nok av og til at jeg får en kald skulder tilbake, når hun ikke forstår min hensikt, selv om jeg vet hun bryr seg om meg. Dette er en litt vanskelig situasjon. For vi har visst forskjellige syn på dette.

Hvordan er forholdet mellom deg og Hilde?
Av og til synes jeg det er komplisert. Hun vet hva hun vil, men på samme tid så vakler hun. Og det er vanskelig for meg å forstå. Jeg vil ha rene, klare «ordre» om hvordan ting skal gjøres og grenser skal gå. Vel krangler jeg litt med henne av og til, især fordi jeg vil være nær henne. Men skal ikke også jeg ha rett til å uttale meg og å ha meninger? Jeg synes dette, iallefall...
Jeg respekterer Hilde, på min egen litt forvirrende måte. Alle vil nok kanskje ikke kalle det respekt, men det er hva det er. Jeg er glad i Hilde, og gjør alltid mitt beste for henne. Men kommunikasjonen vår kunne vært bedre. Som om vi ikke alltid er helt på nett, at vi sier og mener det samme begge to, men på hver vår måte, og så forstår vi ikke hverandre. Vi må vel bli flinkere til å prøve begge to...;)
Jeg håper du er villig til å gi meg tiden jeg trenger for å kunne vise deg hvem jeg kan bli. For jeg føler det spøker for fremtiden min hos deg av og til. Alikvel er kjærligheten mellom oss veldig sterk, og jeg er veldig glad i deg, og føler meg sterkt knyttet til deg!

Ingen kommentarer: