torsdag 11. februar 2010

Thomas-trening 5.-6.februar - årets første for Armani!

Så var vi igang igjen! Årets første Thomastrening skulle egentlig gå i januar, men med temperaturer ned mot minus 15 - 20 grader, klarte ihvertfall ikke kroppen min å motivere seg til svette økter på hesteryggen... Heldigvis ble denne helga mye bedre angående "mildere" vær.


Fredag: Vi jobba mye med bøyninger! Tross langt "ferie"opphold, gjorde han så godt han kunne! Men, - alt for åpen i formen, og alt bunner i for dårlig arbeid fra min side. Thomas har sagt det siste året at jeg må vise han hvor han skal gå - i hvilken form - og der har jeg ikke gjort god nok jobb... Så selv om Armani var fornøyd med seg selv, så var ikke jeg det...


Lørdag: Thomas hadde tenkt over natta hvordan han skulle hjelpe meg, så nå fikk jeg endelig jobba med meg selv (og Armani). Mye volter og overbøyning, - lede med innvendig mens jeg gir ut med utvendig - for å runde han rundt min innvendige sjenkel. Kjente da endelig melkesyra i armene denne dagen... Viktig å gi ettergift så fort han svarer riktig. Det ble mye bedre etterhvert!! Først i skritt, siden i trav. Vet da virkelig hva jeg skal jobbe med ei lang stund framover! Han går så mye bedre når han får lagt seg ned - runda seg! Da kommer virkelig rompa opp! Jaja, vi glemmer i tida framover galopp og sånt, og jobber med form-form-form... Utfordringa sitter nok mest i hodet mitt.


Flotte treningsøkter! Bente og Dumle var også med denne gangen, slik at vi var tre ekvipasjer (Elisabeth og Cornelia selvsagt også:)). Overnatting på Solheim denne gangen, noe som Armani og Cornelia nærmest tar som en selvfølge:)

Neste Thomastrening første helga i mars! Da skal vi ha jobba oss fram til et mye bedre utgangspunkt! Men før det, - treningshelg med Lillian Grepne i vinterferien. Gleder meg!!!
Men det aller beste Armani synes, er selvsagt å få stå med nesa i rundballen ute på beitet sammen med gjengen (selv om det er kaldt og snør...):)

Ingen kommentarer: