onsdag 15. september 2010

Armani

Siden siste Thomas-trening, har vi jobbet med galoppfatninger, sjenkelvikninger og versader.
Forrige uke var vi på trening med Kari Anne på Mære landbruksskole. Ny, stor og flott ridehall som vi fikk prøve for første gang. Jobba med versader og galoppfatninger ut av versaden + samling i galopp. Gikk supert!! Begynte å få samla han mer i galoppen, slik at han virkelig må jobbe med å sette seg bakfra. Balansert og fin. Versadene var også kjempefine! Det handler mye om at jeg må forlange det jeg vil ha, og "kreve" å få det. Tydelighet i beskjedene mine og ridingen min. Skjerpings med andre ord...
Satt og studerte noen av videoene fra i sommer, og ser utrolig masse rytterfeil!!! Jeg lot meg oftest bare frakte rundt og ba om/forventet sånn passe. Ikke bra nok! Gremmes! Men noe positivt er det nå, for ser nå at det holder på å skje noe bra noe når jeg ser på siste Thomastreninga! Hvis jeg ser bort fra elendig sjenkelplassering, så begynner han virkelig å gå flott!!
Mandagen tok jeg årets siste åkertur i knallvær. Meldt masse regn framover, så da så... Jobba med galoppfatninger og samling. Han var suuuuuper!!! Virkelig oppover og framover, balansert og rolig galopp!! Klarte også rolig kontra på volte!! Var bare såå herlig!!! Virkelig en "høydare". Så når det for ei framsko på turen hjem, så var ikke det så farlig... Får på den igjen.
Ny Thomastrening til helga! Gleder meg masse!! Og denne gangen skal jeg tenke presisjon, få kroppen min på plass der alle armer og ben skal være, sits, ri med sete, framover/oppover. Og ha det kjempemorro med Armani!!

Ingen kommentarer: