onsdag 15. september 2010

Sirkeline


Da har vi kommet så langt at hodelag og sal er på og fungere greit. Siden longering er noe hun har funnet ut er for kjedelig, blir det mye turer på oss. Gående for min del enda.
Hun er lydhør og synes leken "følg gåsemor" (meg ved siden av) er morro. Tempoveksling på den måten både ved hjelp av kroppsspråk og stemme fungerer supert! Hun kan virkelig ordet "vent" og "fram" nå!!
Hun er også blitt kjempehøflig ved utslipp; å åpne boksdøra er helt ok, for der må hun vente/komme med hodet for grimepåsetting, og vente til hun får beskjed om å komme ut av boksen. Flink til å vike unna inne i boksen når jeg kommer med grovfor, - vet nå at hun må flytte seg og vente til jeg har lagt foret på plass. Handler om grenser, grenser og atter grenser.
Har vært kjempebrunstig de siste dagene, og rimelig humørsyk (les: Sur...), så derfor har jeg ikke sett noen grunn til å jobbe for mye med henne akkurat nå.
Forrige uke koste og stelte jeg med henne inne, og hang over ryggen hennes. Helt ok.
Neste steg blir nå å gå på tur med innspenning, for å kjenne på motstand i bittet bakfra. Blir alternative løsninger, når longeringa ikke fungerer.
En ting skal hun ha, - for en motor!!! Det er framover, framover og framover! Og virkelig utholdenhet på tur!!!
Må komme meg oppå ryggen snart...

Ingen kommentarer: