torsdag 30. september 2010

Barfot

Skal, skal ikke.... Så vanskelig å skulle bestemme seg. Men da skoeren min ble syk og ikke kunne sko Sirkeline denne uka, tok jeg en endelig beslutning. Frøkna blir barfothest. Så idag hadde vi besøk av Jon Leira, barfottrimmer, og fikk tatt av skoene og pussa og ordna. Hun har jo for det meste gått barfot i sitt 3-årige liv, men med sko i vinter + noe i sommer. Så heretter blir det å tenke litt annerledes på hvordan og hvor hun brukes, slik at høvene både blir herda og tatt hensyn til. Kjenner på at jeg blir så lei av stadig å måtte få slått på sko som er blitt dratt av (Armani mest...). Så da begynner jeg med Sirkeline. Får da prøvd ut det på henne som brukes minst, og får oppfølging av en som er barfottrimmer. Tror det kan være lurt å bruke noen som både har masse erfaring og noe utdanning innen det området. Selv vet jeg enda for lite. Men spennende er det!! Morro å lære noe nytt, og også se hvordan dette påvirker prestasjonene på en framtidig (?) konkurransehest. Så nå blir det å tenke litt annerledes, eller? Ihvertfall ta mer hensyn til underlaget og oppfølgingen av høvene.
Bestilte boots til Armani sin framhøver. I tilfelle... Så får jeg bruke vinteren på å forberede meg på nok en barfothest til våren. Planen er å ta av skoene også på han. Vil jo bli en lengre periode hvor jeg må ta ekstra hensyn da. Hvis dette fungerer for de, tror jeg det blir mye enklere for meg!! Og forhåpentligvis bedre for de.
Så blir det fremover å tråle alt jeg kommer over som har med høver, benstillinger, og det å være en barfothest.

Ingen kommentarer: