lørdag 12. februar 2011

Årets første Thomastrening!

Så har Thomastreningene kommet igang igjen! Litt for lite forberedt den her gangen... Har ikke vært det helt store været for god nok trening i forkant, men vi prøvde oss for det. Åkeren har jo vært brukt, så det har vært nok med styrketrening/kondisjonstrening.
Lørdag kveld (kl 1900, - så ikke så mye kveldskos med ungene...): Hovedfokusen i dag var å stille innvendig med ledende tøyletak (ta og gi!!) og innvendig sjenkel, mot utvendig tøyle og støttende utvendig sjenkel. Vi jobbet mye med storvolter + liten volte i volten. Om å få balansert han og få han til å stille seg om innvendig sjenkel og ta støtten på utvendig tøyle. Uten glidetøyler denne gang. Jeg må slutte å tenke på tøylene, og heller konsentrere meg om å koordinere hjelperne mine - og da særlig sete og sjenkel. Når jeg gjør det, - så skjer det noe!! Videre på lite firkantsport små volter + ri han rett men litt stilt innover. Om å lede med både innvendig og utvendig tøyle, men også passe på å gi etter. "Spille" med bittet!! Han gikk noe imot til å begynne med, men når jeg omsider fant ut at jeg måtte jobbe hele tiden (...) med kroppen min - ri hvert steg - så slappet han av og ga etter. Ble kjempefin etterhvert!! Jobbet også noe med å flytte bakparten ut av volta. Gamle øvelser som vi har jobba med mange ganger, - men de virker når jeg bare skjerper meg!! Nå må jeg virkelig bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre ting... Jobbe meg ferdig med én øvelse før jeg går over til en ny en. Start oppvarmingen på venstre hånd, siden det er den enkleste for han, før jeg starter å jobbe med den høyre som vi sliter med. Jobb med få ting i gangen, men gjør de ordentlig. Dagens lekse...!!!

Ingen kommentarer: