lørdag 5. februar 2011

Intervalltrening på åkeren..

Da har Gubben og Gamla brukt noen dager til å jobbe med intervalltrening på åkeren. I galopp. Er såå morro!! Og så blir både Armani og jeg svette! Har funnet et par bakker som passer ypperlig til å drive denne treninga på. Galopp opp og skritt ned. Ikke ukontrollert fart, men en kombinasjon av samla og fri galopp. Legger seg på, og blir ivrig! Men så rolig tilbake og legger seg godt ned og tøyer overlinja si. Flinke Gubben!! Enkel å kontrollere! Risikerer å få sprek hest av dette!!:o)
Forrige dagen tok jeg galopp i nedoverbakken også. Og det hadde nok gått kjempebra om jeg ikke hadde gjort den store amatørtabben med å ikke stramme gjorden... For halveis nede i bakken, fikk jeg slagside...og klarte ikke å komme meg opp igjen fordi salen skled rundt... Så da havna jeg nedpå åkeren istedet. En smule flaut!! Aller første gangen jeg ramler av Armani. Han var bare kjempecool! Stoppet og ventet til jeg fikk på plass salen, og så var det på'n igjen. Hehe!! Herlig hest og dum kjerring!!

2 kommentarer:

MSM Hjelpetropp sa...

Hei!
Jeg ville bare si at hestene dine var veldig søte, og de hadde utrolig fine navn!
Piaffs Armani og Sirkeline!
Sirkeline! Så søtt!
Hva slags rase er de?
Jeg er mest vant med kaldblodshester, men jeg er temmelig sikker på at dine MÅ være varmblods.
Så heldig du er som har hester, det er jo alle hestejenters drøm...
Du er jo voksen da, så DU kan ha hest!
Amani var også et skikkelig fint hestenavn... De er hopper?

Hilde sa...

Hei!
Tusen takk - så koslig!
Armani (vallak) er en dansk oldenburger og Sirkeline (hoppe) er norsk varmblods ridehest.
Morro med hest, ja! Tar masse tid og koster nok en del, - men verdt det!:)