søndag 13. februar 2011

Tidlig på'n, - på en morsdag...

Ferdig oppsala til 0815 for oppvarming før søndagens økt tok til. Hva gjør en vel ikke for å få trent?!! 15 minusgrader og en smule for mye vind... Da blir det å finne frem nok klær, fotvarmere og passe tykt til fingrene..
Gubben hadde kost seg i natt! Ikke noe problem å ta med han for overnatting! Legger seg ned og sover, - enkel sånn! Og så mye spennende å følge med på! Her var det virkelig en stall hvor det skjer ting!
I dag fortsatte vi der vi slapp i går. Armani gikk mye bedre i form tidlig, og det var tydelig at gårdsdagen satt i kroppen/hodet. Dessuten skjerpa jeg meg fra starten av... - lite som skal til, gitt..!!
Storvolter med bøyning innover, støtte på utvendig, osv... Thomas mente jeg kanskje burde ta lydopptak på han og bruke det hver gang jeg red... 1-2-3-gi-1-2-3-gi... Jada, være konsekvent og gjøre det samme hver gang!
Videre flytte bakpart ut av volta, la frambena følge sporet - 4 punkter i storvolta - tilbake i volta etter hver gang. Kun noen få steg.
Utvidet dette videre til å ta lita volte i storvolta - først i trav - siden galoppfatning i den lille volta - bryte av til trav igjen - og på'n igjen. Viktig å være avslappa i fatningen, slik at jeg kommer meg videre i storvolta på rett plass. Virkelig en øvelse for rompe og samling bakfra! Den skal jeg bruke mer!! Ikke presse for mye - da blir det for mye opp og fram og øvelsen blir ødelagt. Rolige overganger - se ridevegen - balanse!
Sånn helga summert: Varm opp godt nok med de samme øvelsene som hjelper, gjør ferdig øvelsen før noe nytt, ri med sete/sjenkel, ri hvert steg, bøy for innvendig sjenkel, støtten ligger i utvendig tøyle, husk å gi etter på innvendig tøyle, pass min egen venstre albu på høyre hånd, litt mer framoverlent, led med tøylene men husk å gi etter - ikke lås, vær konsekvent og forutsigbar - gjør det likedan hver gang. Med andre ord - skjerp deg, Hilde!!
Alt i alt ei kjempeflott treningshelg!! Gubben var like fresh etterpå tross en smule svett! Åkerturene har virkelig hjulpet på utholdenheten! Ny treningshelg om en måned!!
Kom hjem til pådekket bord med kaffe og kake og presang. Herlige unger som er tålmodige med mora på en morsdag..!

Ingen kommentarer: